Haar droom wordt . . werkelijkheid

Na heel veel inspanning en hulp wordt de Laura Fauteuil nu echt werkelijkheid. Streven is om begin 2016 dit prachtige design voor iedereen bereikbaar te hebben. Voor meer informatie over de Laura Fauteuil klik hier en schrijf u in. Van alle informatie die komende tijd beschikbaar komt wordt u op de hoogte gehouden.

Prototype productie model

Is het de stoel zoals Laura deze heeft bedoeld 8 Oktober wordt een belangrijke dag. Dan presenteert Ahrend het productiemodel van de Laura Fauteuil. Zo vlak voor Wereld Trombosedag (13 oktober) mogen wij beslissen of dit prototype aan de eisen voldoet. De Laura Fauteuil begon als een mooie eenvoudige schets.

Bezoek aan EASA

Op 24 augustus staat een bezoek aan EASA in Keulen op het programma. ’s Morgens een presentatie bij de CEO over Laura en de vraag welke interesse en mogelijkheden voor de Laura Fauteuil er zijn. Van een directe aankoop door EASA is het niet gekomen, wel dat er begin 2016 een lunch lecture wordt georganiseerd… Lees verder Bezoek aan EASA

7 oktober weer landelijke aandacht

11 Augustus, overleg tussen de Trombosestichting Nederland en Stichting Project Laura. Belangrijkste boodschap; er komt voor de tweede maal landelijke aandacht aan trombose zoals ook vorig jaar is gedaan. Er komt wederom een medisch katern bij de Telegraaf (7 oktober a.s.) welke gewijd is aan trombose. Hierin een herinnering aan onze Laura en vertellen twee… Lees verder 7 oktober weer landelijke aandacht

Wereld Trombose Dag

Maandag 13 oktober 2014: de eerste maal Wereld Trombose Dag. Deze dag zal wereldwijd in het teken staan van trombose. Belangrijk doel van Stichting Project Laura is aandacht vragen. Aandacht voor meisjes / jonge vrouwen die met anticonceptie beginnen (de pil) en daarbij grotere kans hebben op trombose. Samen met ondersteuning van Trombosestichting Nederland gaan wij hier veel aan doen.

Het verhaal Laura

De negatieve invloed van de anticonceptiepil op het proces van bloedstolling (verlaging proteïne S waarde) bleek voor Laura een dodelijke combinatie. Laura is op 29 november 2012 overleden aan een trombose in een ader met daarbij een massale longembolie. Dit mag geen enkel meisje of jonge vrouw meer overkomen. Laat staan de ouders die machteloos… Lees verder Het verhaal Laura

De Laura Fauteuil

Het begon als een mooie eenvoudige schets van een stoel met een verhaal. Een ontwerpopdracht voor haar studie. [HvA] Samen met een studente en ontwerper is de schets van Laura uitgewerkt tot de Laura Fauteuil.

Oprichting Stichting Project Laura

Stichting Project Laura is opgericht en wel op 25 april 2014. Initiatiefnemers zijn de ouders en zus van Laura Brussaard, geboren op 31 maart 1995. De negatieve invloed van de anticonceptiepil op het proces van bloedstolling (verlaging proteïne S waarde) bleek voor Laura een dodelijke combinatie. Ze was 17 jaar oud. Met Stichting Project Laura willen wij… Lees verder Oprichting Stichting Project Laura