De LAURA® is werkelijkheid

Op 21 oktober 2016 was de officiële onthulling van De LAURA®. Een omkeerbare fauteuil die zowel volwassen als kinderen een behaaglijk en beschermend gevoel geeft. “We hopen dat De LAURA® de stichting kan helpen om meer bekendheid te geven aan trombose bij meisjes en jonge vrouwen, die met onduidelijke klachten bij de huisarts komen.”: aldus Anita Brussaard, de moeder van Laura.  Alert zijn op trombose verhoogt een juiste diagnose waarmee meer leed kan worden voorkomen. HvN late editie De LAURA®

Haar droom wordt . . werkelijkheid

inschrijfformulierNa heel veel inspanning en hulp wordt de Laura Fauteuil nu echt werkelijkheid. Streven is om begin 2016 dit prachtige design voor iedereen bereikbaar te hebben.

Voor meer informatie over de Laura Fauteuil klik hier en schrijf u in.
Van alle informatie die komende tijd beschikbaar komt wordt u op de hoogte gehouden.

Bezoek aan EASA

Op 24 augustus staat een bezoek aan EASA in Keulen op het programma. ’s Morgens een presentatie bij de CEO over Laura en de vraag welke interesse en mogelijkheden voor de Laura Fauteuil er zijn.
Van een directe aankoop door EASA is het niet gekomen, wel dat er begin 2016 een lunch lecture wordt georganiseerd waar we de mogelijkheid krijgen om de Laura Fauteuil en stichting bij de werknemers onder de aandacht kunnen brengen. Dit zal informatief zijn over trombose en via het verhaal Laura naar het belang van bekendheid.

Dit zal begin 2016 plaats vinden en wordt aldaar door mijn zus en de secretaresse van de CEO gefaciliteerd. Dan zal volgens plan ook de Laura Fauteuil leverbaar zijn.

7 oktober weer landelijke aandacht

11 Augustus, overleg tussen de Trombosestichting Nederland en Stichting Project Laura. Belangrijkste boodschap; er komt voor de tweede maal landelijke aandacht aan trombose zoals ook vorig jaar is gedaan.
Er komt wederom een medisch katern bij de Telegraaf (7 oktober a.s.) welke gewijd is aan trombose. Hierin een herinnering aan onze Laura en vertellen twee tieners hoe het is om te leven met trombose.

Bij deze herinnering ook een advertorial met aandacht aan de Laura Fauteuil. De Laura Fauteuil zal leverbaar zijn vanaf begin 2016 en hiermee wordt onze stichting financieel geholpen.

Weet u nog: iedereen moet weten wat er met Laura is gebeurd om te zorgen dat dit geen enkel meisje of jonge vrouw meer kan overkomen. Lees het hele verhaal in de Telegraaf (medische bijlage) van 6 oktober 2014.

Melissa, zus van Laura

Komende week wordt de tv spot over Melissa  (zus van Laura)  wederom bij  Socutera  uitgezonden.  Dit is nodig om iedereen bewust te maken en te houden, welk impact het verlies van haar zus heeft.
Het uitzendschema is als volgt:

• Za 14 februari 17.55 uur NPO 1
  • Zo 15 februari 16.50 uur NPO 2
  • Zo 15 februari 19.25 uur NPO 3
  • Di  17 februari 12.50 uur NPO 1
  • Do 19 februari 13.20 uur NPO 2

Wereld Trombose Dag

Logo TrombosedagMaandag 13 oktober 2014: de eerste maal Wereld Trombose Dag. Deze dag zal wereldwijd in het teken staan van trombose.

Belangrijk doel van Stichting Project Laura is aandacht vragen. Aandacht voor
meisjes / jonge vrouwen die met anticonceptie beginnen (de pil) en daarbij grotere kans hebben op trombose.

Samen met ondersteuning van Trombosestichting Nederland gaan wij hier veel aan doen.

Het verhaal Laura

De negatieve invloed van de anticonceptiepil op het proces van bloedstolling (verlaging proteïne S waarde) bleek voor Laura een dodelijke combinatie. Laura is op 29 november 2012 overleden aan een trombose in een ader met daarbij een massale longembolie.

Dit mag geen enkel meisje of jonge vrouw meer overkomen.
Laat staan de ouders die machteloos met lege handen het nakijken hebben. Zomaar, ineens weg, zonder afscheid kunnen nemen.

Lees het hele verhaal in de Telegraaf (medische bijlage) van
6 oktober 2014.